25 november – 6 december

Ook in de opvangklas maken wij ons volop klaar voor de komst van Sinterklaas!
Zo knutselden en tekenden we al heel wat. Ook maakten we een aftelkalender. Elke dag mag er een ander kind een cijfer van de aftelkalender weghalen en wordt er op het bord het juiste aantal nachten opgeschreven.
Ook versierden we samen ons opvanglokaal.

woensdag 16 oktober 2019

Er stond vandaag een pedagogische studiedag op de planning. De kinderen die ingeschreven waren, konden bij ons op school terecht in de opvang.
Het thema voor onze activiteiten was ‘Halloween’. In het opvanglokaal konden de kleuters kiezen voor verschillende knutselactiviteiten zoals:

• een heks knutselen uit een eierdoos, wat wol voor de haren en zwart papier voor het hoedje
  • pompoenen knutselen
  • vrij knutselen en tekenen rond het thema

De kinderen die niet graag knutselen konden kiezen voor een spelletje ‘jungle speed’ of ‘skip-bo’.

vrijdag 4 oktober 2019

Vandaag had onze school een facultatieve verlofdag. Naar gewoonte deden we weer tal van activiteiten. We speelden buiten met de kinderen ‘potteke stamp’.
In het opvanglokaal konden de kinderen kiezen om Twister te spelen. De kinderen konden tekeningen maken rond Halloween en/of een boom knutselen die zijn blaadjes verliest.

woensdag 11 september 2019

Aangezien onze poetsvrouw haar laatste week bij ons zal werken, knutselden we voor haar een bedanking.